Ifjúsági hittantábor 2017

b_230_153_16777215_00_images_DSC_1223.JPG"Arról ismeri meg mindenki, hogy a tanítványaim vagytok, ha szeretettel vagytok egymás iránt." Ezzel a bibliai idézettel jellemezném a mi családias ifjúsági közösségünket, amely egy kis búcsúztató kikapcsolódásra indult a balatoni Fonyódra.

Tizenketten indultunk útnak július 3-án, hétfőn hajnali 5 órakor. Az indulás időpontjából következtethető hogy a fiatalság szinte az egész Balatonig tartó utat végig aludta. Amikor megérkeztünk és mindenki elfoglalta a szobáját, pakolás és indulhattunk is a partra. A víz hideg volt és az idő is elég felhős és szeles, egyet tehettünk Sándor atya beszélt a „Főnökével” és ha hiszik, ha nem első nap mindenki egytől egyig úgy leégett, hogy kenegethettük magunkat a jó időnek köszönhetően. Majd a partról a szállásra érve mindenki kifújta magát és kezdődhetett a főzés és a segédkezés.

A lányok krumplit pucoltak, szeleteltek és megterítettek, míg a fiúk lent az udvaron főzték a paprikás krumplit. Amíg készült a vacsora a fiatalok labdázhattak és úszhattak az udvaron lévő fedett medencében. Vacsora után egy kis beszélgetés vette kezdetét, majd mindenki kipihenhette az utazás fáradalmait. Kedden a reggelit követően 10 óra tájt, elindultunk megnézni a helyi kilátót és a Fonyódról nyíló csodálatos kilátást a Balatonra és a Badacsonyra. A kis túra után megebédelhettünk egy közeli étteremben, ahol nagyon finomakat ettünk a további két napban. Ebéd után egész nap a parton voltunk, beszélgettünk, nagyokat nevettünk és persze fürödtünk és napoztunk. Mind a négy nap kitűnő időnk volt, 30 fok, napsütés és lassan felmelegedő langyos balatoni vizünk. Strandolás után a vacsoráról megint mi gondoskodtunk. A kis udvaron húst sütöttünk, virslit és egyéb finomságokat valamint tovább folytatódott a medencében való hűsölés. Vacsora után társasjátékoztunk, ami nagyon jó hangulatban telt. Majd lefeküdtünk erőt gyűjteni a további két napra. Szerda reggel egy kiadós reggelit követően indultunk el Tihanyba. Először Szántódot vettük be, ahol leraktuk az autókat és révvel indultunk át meghódítani Tihanyt. Az Apátsághoz vezető utat oda-vissza kisvonattal tettük meg. Fent gyönyörű kilátás nyílt a magyar tengerre és a felkelő naphoz igazodó, nagy múltú templomra. Egész Tihany hangulatát áthatja a levendula illata, az erős paprika, a kis bódék, az árusok, a turisták és persze a Balaton jellegzetes illata és látványa. Majd egy óra szabad nézelődés és sétálgatást követően elindultunk vissza Fonyódra. Visszaérkezésünkkor megebédeltünk, majd a parton kapcsolódtunk ki. A napozás után a szálláson vacsoráztunk és játszottunk. A játékot követően elbúcsúztattuk Sándor atyát oda adtuk a közösen kigondolt ajándékunkat és mindenki egy-egy mondattal megköszönte ki-ki a munkáját, a beszélgetéseket, a hittanokat vagy a közösségünket. A kis búcsúzás után tovább folytatódott a beszélgetés és a jó hangulat. Csütörtökön, az utolsó reggelünkön mindenki megreggelizett, összepakolt és bepakoltunk az autóba, hogy indulásra készek legyünk. A hazakészülődés után még lementünk együtt a Balaton partra egy utolsó fürdésre és napozásra. Majd a Balatontól vett búcsút követően indultunk el haza, Mezőkövesdre.

Az egész ifjúsági hittanos csoport nevében szeretném megköszönni Dr. Medvegy János apátúrnak a támogatást, hogy hozzájárult egy csodálatos balatoni kiránduláshoz, Sándor atyának a munkáját, a pénteki hittanokat, kirándulásokat, és hogy, volt egy papunk, aki újra összefogta a fiatalokat. Az Isten áldása kísérje további munkáját és életét. Továbbá köszönjük Szabóné Varga Ágnes hittan tanárnő segítségét, és a ránk való figyelést, a beszélgetéseket valamint Szabó Lászlónak a finom falatokat a négy nap alatt és az autóbusz kormányzását.